زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

4 عامل موثر در رشد موهای زاید

چهارشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۱۸ ب.ظ

بسیار از خانم ها از داشتن موهای زاید روی صورت و با بدن خود رنج می برند. این ناراحتی که در خانم ها بسیار شایع است، می تواند بسیار آزاردهنده و ناخوشایند باشد و حتی تاثیر منفی در روحیه شخص بگذارد. حدود 8 درصد زنان مبتلا به هیرسوتیسم یعنی رشد مو در الگوی مردانه هستند که در خانم ها به موهای زاید معروف است. این به این معنی است که در جاهایی که نمی خواهید مانند صورت، شکم، ران، و یا پشت لب مو رشد می کند. نیمی از موارد بالا به علت زیاد بودن سطح هورمون جنسی مردانه یا آندروژن ها مانند تستوسترون است. مقصر اصلی و همیشگی آن سندرم تخمدان پلی کیتسیک  یا PCOS است که در مقاله"کیست تخمدان چیست؟ انواع و دلایل بروز آن" توضیح داده شده است.

بیشتر پرمویی ها ریشه بیماری ندارند

در بیشتر موارد موهای زاید ریشه بیماری ندارد و بهترنی راه تشخیص، مرتب بودن پریود در زنان است. در صورتی که دوره پریود مرتب باشد اختلال هورمونی وجود ندارد. در برخی موارد هم پرمویی ریشه ارثی دارد. 

مواردی که می تواند باعث رشد موهای زاید شود

1. اختلالات هورمونی

به طور عمده بیشتری علت رشد موهای زاید در اثر اختلالات هورمونی و یآ ظهور کیست های تخمدان است. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند بعد از مدتی با موهای زاید روی بدنشان مواجه می شوند. اما برای تشخیص دقیق و درمان آن نیاز است حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

2. یائسگی

حتی اگر هورمون های شما اختلال نداشته باشد این موضوع همیشگی و ثابت نخواهد ماند. هنگامی که سطوح استروژن در دوران یائسگی پایین می آیند، آندروژن هایی که قبلا تاثیرگذار نبودند موجب عوارضی از جمله موهای زاید می شوند. رشد مو می تواند در حد چند مو و یا به میزان سنگین و شبیه به ریش باشد. می تواند نرم و کرکی و یا حتی تیره و ضخیم پدیدار شود.

3. فعال بودن بیش از حد غده کلیوی

اگر رشد موهای زائد را تجربه می کنید و دچار به هم ریختگی هورمون ها و یا یائسگی نشده اید، به پزشک خود مراجعه کنید تا ببینید اختلال عملکرد غدد فوق کلیه دارید یا خیر. اگر این مورد پیش بیاید به جای تولید کورتیزول، آندروژن تولید شده که این باعث رشد موهای زائد می شود.

4. اضافه وزن و موهای زاید

یکی دیگر از مواری که باعث بالا رفتن تستوسترون و رشد موهای زاید می شود، اضافه وزن است. اضافه وزن با دیابت و PCOS مرتبط است. تغییرات شیوه زندگی می تواند تا حد زیادی به برطرف شدن این مشکل کم کند. کاهش وزن باعث می شود هورمون های مردانه کاهش یافته در نتیجه رشد موهای زاید کم و متوقف شود. پیشنهاد می کنیم رژیم غذایی کم شکر و چربی ترانس تصفیه شده، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، میوه ها وسبزیجات را در پیش بگیرید.

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۷
nazila rostami

نظرات  (۱)

http://kaveh-accordion.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی