زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

سرویس خواب چیست ؟

جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۲۹ ب.ظ

سرویس خواب چیست و شامل چه چیزهایی است؟

 

یکی از تجربه های لذت بخش زندگی در دنیای پر از تنش و هیاهوی امروز، لذت غلطیدن روی تشک راحت و گذاشتن سر روی بالش نرم است، آنهم هنگامی که خود را برای خواب شبانه آماده کرده اید. تاریخچه تختخواب و متعلقات آن به پیش از تاریخ انسان یعنی 2 میلیون سال گذشته، زمانی که گونه های متفاوتی از انسان به نام “انسان ماهر” وجود داشته اند میرسد. این بدان معناست که انسان از بدو پیدایش همیشه توجه خاصی به بستر خواب خود داشته است.
عجیب تر از آن این است که انسان در طول سالیان سال همیشه کوشیده است که با توجه به سلیقه و صنعت و تکنولوژی زمان خود بستر خواب خود را ارتقا داده و محیط خواب خود را همواره راحت تر، آسوده تر و لذت بخش تر کند.
بالش های سنگی جای خود را به بالش نرم و طبی داده اند و تشک های پوستی نیز به همین ترتیب راحت تر و نرم تر شده اند و همچنین وسایل و تجهیزات دیگری نیز به اتاق های خواب اضافه شده است تا همه در قالب یک سرویس خواب بتوانند بهترین خدمات و آسودگی را به انسان هدیه دهند.
در این مقاله قصد داریم تا تعریف جامعی از سرویس خواب امروزی را داشته باشیم و همچنین وسایلی که مجموعه آن ها را با نام “سرویس خواب” می شناسیم و شاید تا به حال اسم آن ها را هم نشنیده اید را عنوان کنیم. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های سرویس خواب

سرویس خواب چیست؟

یکی از مهمترین ارکان اتاق خواب “سرویس خواب” نام دارد . سرویس خواب به مجموعه وسایلی گفته می شود که متعلق به اتاق خواب بوده که این وسایل رفاه و آسایش انسان را در زمان قبل از خواب، هنگام خواب و بعد از خواب تامین می کنند.
با توجه به سلایق مختلف افراد یک خانواده، این وسایل نیز در انواع و اقسام مختلف با طرح ها و رنگ های متفاوت روانه بازار شده است تا بتوانند مورد پسند همگان واقع شوند.
اما قبل از خرید سرویس خواب حتما بایستی با انواع سرویس خواب و اجزای تشکیلی دهنده آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به دکوراسیون منزل خود و همچنین سلیقه افراد خانواده بهترین نوع سرویس خواب را تهیه کنید.
سرویس خواب سلطنتی

سرویس خواب از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

حالا که با با مفهوم سرویس خواب به درستی آشنا شدید بهتر است تا با وسایل تشکیل دهنده سرویس خواب نیز آشنا شوید تا هنگام خرید بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

مهمترین اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب عبارتند از:

  1. تخت خواب
  2. پاتختی
  3. آینه
  4. میزتوالت یا میز آرایش
  5. پاف
  6. کمد
    در موارد ذکر شده در بالا “تختخواب” اصلی ترین عضو از مجموعه سرویس خواب است و بنا به نیاز خود می توانید دیگر اجزا را به سرویس خود اضافه یا کم کنید.
    درادامه به توضیح هر یک از موارد بالا می پردازیم.

1- تختخواب در سرویس خواب چیست ؟

تختخواب نوعی تخت است که از آن برای استراحت یا خوابیدن استفاده می شود. معمولا روی آن از تشک (خوشخواب)، بالش ، ملحفه و بالش استفاده می شود. اندازه تختخواب استاندارد معمولا بین 90 تا 110 سانتی متر است و البته در اندازه های بزرگتر بین 135 تا 150 سانتی متر نیز افزایش میابد. ارتفاع تختخواب از سطح زمین معمولا 35 تا 40 سانتی متر توصیه می شود تا نظافت زیر آن و جابه جایی اجسام به راحتی صورت پذیرد.
تختخواب ها بنا به فرهنگ ها و سلیقه ها انوع مختلفی دارندکه افراد با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزل خود اقدام به انتخاب و خرید تختخواب می کنند.

تخت خواب کشودار

انواع تختخواب های مورد استفاده در اتاق خواب عبارتند از:

  • تختخواب تکنفره
  • تختخواب دو نفره
  • تختخواب سورتمه ای شکل
  • تختخواب دو طبقه
  • تختخواب متحرک
  • تختخواب نوزاد
  • تختخواب سلطنتی
  • تختخواب سایبانی
  • تختخواب تاج دار
  • تختخواب پنل دار
  • تختخواب جک دار
  • تختخواب روزانه
  • تختخواب تاشو کمجا
  • تختخواب قابل تنظیم

تخت خواب دو نفره

توضیح و تشریح هر یک از انواع تخواب های ذکر شده در این مقاله نمی گنجد و می توانید در مقاله تخواب و انواع آن با آن ها آشنا شوید.

در خرید تختخواب به این نکات توجه کنید:

معمولا یک سری نکات کلیدی و اصولی وجود دارد که افراد قبل از خرید تختخواب به آن توجه نمی کنند که همین باعث می شود زمان و سرمایه خود را هدر دهند. پس قبل از خرید تختخواب حتما به این نکات توجه کنید:

  1. هنگام خرید تختخواب آن را بو بکشید تا مطمئن شوید از چوب و رنگ مرغوب ساخته شده باشد. بوی بد رنگ و جلا سریعا فضای اتاق خواب را پر می کند که خود تبدیل به مشکلی بزرگ در اتاق خواب نیز می شود.
  2. تختخوابی را انتخاب کنید که ارتفاع مناسبی را از سطح زمین داشته باشد تا هنگام نظافت و یا جابه جایی اجسام دچار مشکل نشوید.
  3. اگر تختخواب دست دوم خریداری می کنید مطمئن شوید که فاقد شیار و ترک خوردگی باشد. این شیارها معمولا توسط موریانه ها ایجاد شده اند که از نظر بهداشتی استفاده از آنها توصیه نمی شود.
  4. اگر کودک خردسال در خانه دارید و قصد خرید تختخواب فرفورژه را دارید توصیه میشود تا تختخواب هایی با گوشه نوک تیز را تهیه نکنید. این تختخواب ها به راحتی می توانند به کودک شما آسیب وارد کنند.

2- پاتختی در سرویس خواب چیست؟

پاتختی از دیگر وسایلی است که در سرویس خواب مورد استفاده قرار می گیرد. پاتختی نیز در ابعاد گوناگون در کنار دیگر وسایل در اتاق خواب ها و در کنار تختخواب مورداستفاده قرار می گیرد. از پاتختی معمولا برای قرار دادن وسایلی مانند ساعت، عینک، چراغ خواب و قاب عکس … استفاده می شود و همچنین از کشوهای آن نیز می توان برای نگهداری وسایل کوچک نیز استفاده کرد.
اندازه پاتختی معمولا بسته به اندازه تختخواب تعیین می شود به صورتی که وقتی فردی روی تخت قرار گرفت سطح آن به خوبی دیده شود.
بعضی از پاتختی ها دارای چرخ نیز هستند که جابه جایی آن توسط افراد آسان تر نیز می شود.

پاتختی

3- آینه در سرویس خواب

یکی دیگر از لوازم جانبی سرویس خواب آینه است که به وفور از آن در اتاق خواب استفاده می شود. وجود آینه در اتاق خواب به بزرگ تر جلوه دادن اندازه اتاق نیز کمک می کند. آینه ها انواع محتلفی دارند که معمولا از آینه های قدی ، رومیزی یا متصل به دیوار در اتاق خواب استفاده میشود. آینه ها معمولا در کنار میزتوالت یا روی آن قرار میگیرند. البته استفاده از آینه قدی در اتاق خواب های کوچک توصیه نمی شود زیرا حجم زیادی از اتاق شما را اشغال می کنند.

کنسول و آینه

4- میز توالت در سرویس خواب

از مهمترین اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب که معمولا همراه آن توصیه میشود میزتوالت یا میز آرایش است. میزتوالت معمولا برای نگهداری وسایل مربوط به آرایش و بهداشت شخصی استفاده می شود. از کشوهای آن نیز میتوان برای نگهداری لباس ها و لباس های زیر استفاده کرد. همانطور که گفته شد آینه معمولا روی میز توالت یا در کنار آن قرار می گیرد.
توصیه می شود اگر کودک خردسال در خانه دارید از میزهای توالت متصل به آینه استفاده کنید. آینه روی میز اگر متصل نباشد امکان سقوط آن وجود دارد.
معمولا افراد همراه میز توالت یک صندلی مخصوص نیز سفارش می دهند تا بتوانند از میز و آینه به راحتی استفاده کنند.

میز آرایش

5- پاف در سرویس خواب چیست؟

پاف یکی از اجزای جانبی در سرویس خواب هستند که به صورت مبل بدون پشتی و البته با ارتفاعی پایین تر از تخت ساخته می شوند. از پاف ها استفاده های گوناگونی میشوند و حتی از نوع پاف صندوقی نیز برای نگهداری اشیای محتلف استفاده می شود.
پاف ها به دلیل زیبایی و تنوع خاصی که دارند می توانند در طراحی دکوراسیون سرویس خواب شما نیز نقش زیادی داشته باشند.
طراحان دکوراسیون معمولا پیشنهاد می کنند تا جنس پاف را در تضاد با جنس تخت انتخاب کنید. این کار یک تضاد زیبا در دکور اتاق خواب برای شما به ارمغان می آورد.
اگر از تختخوابی استفاده می کنید که تخته انتهایی ندارد می توانید از نوع پاف پشتی دار در سرویس خواب خود استفاده کنید.
معمولا پیشنهاد می شود تا عرض پاف را کمتر از تختخواب خود در نظر بگیرید تا اندازه آن از کناره تختخواب شما بیشتر نشود و جلوه نامناسبی را برای اتاق خواب شما ایجاد نکند.

پاف تختخواب

6- کمد در سرویس خواب

آخرین مورد در سرویس خواب که یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آن نیز به شمار میرود کمد است. کمد یکی از ضروری ترین لوازم در اتاق خواب است که از آن برای نگهداری البسه استفاده می شود. کمدها انواع مختلفی دارند که بسته به فضای اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند. کمد این امکان را به شما میدهد تا کیف،کفش، لباس خواب و دیگر البسه خود را به راحتی سازماندهی کرده و در مواقع نیاز به آنها دسترسی داشته باشید.
معمولا در اتاق خواب های کوچک از کمد استفاده نمی شود و به جای آن از تختخواب های کشودار نیز استفاده می کنند. در اتاق هایی که دارای کمد دیواری نیز هستند استفاده از کمد توصیه نمی شود تا فضای اضافی توسط آن اشغال نشود.

کمد لباس

نتیجه گیری

اتاق خواب شما آخرین مکانی است که پس از سپری کردن یک روز کاری جهت استراحت، آرامش و خواب به آن مراجعه می کنید.
پس سعی کنید قبل از خرید حتما موارد ایمنی را در نظر بگیرید و همچنین از رنگ هایی را انتخاب کنید که با روحیه شما سازگار باشد. استفاده از سرویس خواب ایمن و بهداشتی برای اتاق خواب کودکان امری بسیار ضروری است.

 منبع: داکادکور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۹
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی