زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

دندان در جمجمه نوجوان پرتغالی جا ماند

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۵۲ ب.ظ

داندان در جمجمه

پزشکان پرتغالی طی عمل جراحی یک دندان از جمجمه پسری ۱۴ ساله خارج کردند. این پسر چند روز قبل هنگام بازی فوتبال گاز گرفته شده بود و چند روز به دلیل درد زیاد به بیمارستان مراجعه کرد. پزشکان ۱۲ روز پس از حادثه و با انجام اسکن متوجه دندان جامانده در زخمی شدند. روز مسابقه فوتبال این نوجوان پس از آن که به وسیله یکی از بازیکنان گاز گرفته شد، به دلیل ایجاد شدنیک زخم ۵ سانتی متر در سمت راست سرش به بیمارستان مراجعه کرد.
پزشکان پس از بخیه زدن زخم وی را مرخص کردند و بعد به دلیل تب، خواب آلودگی و احساس ضعف به بخش اورژانس بیمارستان محلی مراجعه کرد. زخم دوباره تمیز و پانسمان شد. همچنین پزشکان برای رفع تب و آنتی بیوتیک تجویز کردند. اما سه روز بعد دوباره نوجوان به اورژانس مراجعه کرد و از درد و خارج شدن چرک از زحم شکایت داشت. پزشکان با مشاهده تورم در محل زخم او را بستری کردند. چهار روز پس از بستری بهبودی در وضعیت او حاصل نشد و به همین دلیل برای او سی تی اسکن تجویز شد.
 پس از بررسی پزشکان متوجه شدند جسم خارجی در جمجمه نوجوان یک دندان است. جراحان طی یک عمل این دندان را از زخم خارج کردند. به گفته پزشکان این عمل جراحی بسیار پیچیده بود و دو روز پس از این عمل جراحی نوجوان از بیمارستان مرخص شد. که ترزا بریتو به همکارانش در بیمارستان دی سائو برنادو این رویداد پزشکی را در ژورنال BMJ Case Reports منتشر کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۵
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی