زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

شرلوک هلمز هنوز زنده است!

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۰۵ ب.ظ

شرلوک هلمز

یکی از شب های سرد و مه آلود لندن در اواخر قرن نوزدهم است او پشت پنجره پلاک ۲۲۱ بی خیابان بیکر ایستاده و از پشت پرده های ضخیمی که با دکور ویکتوریایی اتاق کاملا هماهنگی دارد بیرون را دید میزنند. jhf بیکاری را ندارد و حوصله اش حسابی سر رفته. زیر لب زمزمه می کند: "پس این قاتل و جنایتکار های لندن کجا هستند".

شرلوک هلمز است آن مرد بلند قامت و البته تر و فرضی که در قالب سریال شرلوک هلمز با بازی جرمی برت و دوبله های دلنشین مرحوم بهرام زند و جلال مقامی مدت‌ها مهمان خانه‌های ما نبوده و ما را با محبوب ترین شخصیت خیالی جهان آشنا کرد.

بله محبوب ترین شخصیت خیالی جهان کسی که شاید خیلی وقت‌ها باور اینکه هرگز وجود خارجی نداشته و صرفا مخلوقی است که خالق آثارش یعنی سر آرتور کانن دویل او را ساخته و پرداخت بسیار مشکل باشد و اگر چه خیالی است اما اینقدر ماهرانه شخصیت‌پردازی شده آن قدر با ظرافت موجودیت گرفته که وقتی نامش را چه به انگلیسی و فارسی در اینترنت جستجو کنید اطلاعاتی مبنی بر سال تولد، محل تولد، تحصیلات حرفه و همه دیگر مسائلی که هر انسان واقعی به عنوان پروسه زندگی‌اش طی می‌کند مقابل چشم های شما ظاهر می شوند.

شاید اگر دقت کمی داشته باشید حتما متوجه نام سر آرتور کانن دویل که به واقع خالق شرلوک هلمز هست هم نشوید و در این صورت شرلوک هلمز در برابر شما در قامت یک شخصیت واقعی قرار بگیرد. هر چند واقعی نیست اما چه بسا شخصیتی الهام‌گرفته از افرادی است که با ویژگی های خاص خود آرتور کانن دویل را چنان تحت تاثیر قرار دادند تا محبوب ترین شخصیت غیر واقعی جهان را با قلم خود بیافریند. اگر از طرفداران شرلوک هلمز رسید پس باید از او بیشتر بدانید.

 شرلوک هلمز کیست

او به عنوان یک کارآگاه خصوصی شناخته می شود هرچند خودش تاکید داشت که یک کارآگاه مشاور است. اگر بخواهیم درباره مغلوب آرتور کانن دویل بیشتر بدانیم قطعاً همه چیز با جزئیاتی جالب توجه در اختیار ما قرار می‌گیرد. به این ترتیب شرلوک هلمز که نام کاملش اسکات ویلیام شرلوک هولمز است در ششم ژانویه ۱۸۵۴ در حالی که فقط چند روز از سال نو گذشته بود در روستایی به نام مایکرافت متولد شد.

اگر دنبال کننده مجموعه های تلویزیونی و سینمایی از شرلوک-هلمز بوده باشید حتما خوب میدانید که برادر بزرگتر او که مناصب دولتی داشت و شخصی نسبتاً صاحب نفوذ است. روستای مایکرافت در ایالت یورکشایر واقع شده. این در حالی است که خلق داستان شرلوک هلمز در آگوست ۱۸۸۶ اتفاق می افتد و در همین دوره زمانی است که چه بسا یکی از مشهورترین مخلوق آن ادبیات جهان از سوی سر آرتور کانن دویل در داستان سر بر می آورد.

در داستان شرلوک هلمز اشاره به پدر و مادر او نشده است . او هر روز در این داستان اجدادش را از ملاکان و زمینداران کشور معرفی می‌کند و همچنین مدعی می‌شود مادربزرگش خواهر هنرمند و نقاش فرانسوی ورنت است. هرچند اشاره نمی‌کند که مادربزرگ او با کدام یک از برندها یعنی کارل نسبت خویشاوندی دارد. اما در بزرگسالی وارد دانشگاه آکسفورد می شود و در حالی اولین معمای جنایی خود را حل و فصل می کند که ۲۰ سال بیشتر نداشته شاید همین مقدمه می شود برای سال‌های آینده به طوری که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شرلوک هلمز سال های زیادی از زندگی اش را به عنوان یک کارآگاه فعالیت می‌کند موسسه هادی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۴
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی