زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

چگونه ماهی تازه را از کهنه تشخیص دهیم؟

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۰۳ ب.ظ

یکی از رسم های قدیمی ایرانی ها خوردن ماهی در شب های عید و دیگر شب های مناسبتی سال است و از دغدغه‌های مهم افراد در این شب ها تشخیص ماهی تازه از کهنه است تا غذایی تازه و لذت بخش بخورند. اما واقعا چگونه می توان ماهی تازه را از کهنه تشخیص داد؟ نشانه های ظاهری در آن وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه نکات مهم در تشخیص ماهی تازه بیان کنید.

 

وضع ظاهری ماهی

ماهی که تازه صید شده باشد پوست لزجی دارد و دارای براقی و جلای درخشنده است. اما پوست ماهی کهنه و فاسد کم رنگ و بدون جلای فلزی است و همچنین تغییر رنگ های تیره، زرد یا قهوه ای در آن دیده می شود. پوست ماهی تازه مرطوب است و هیچ گونه ترشح مخصوصی ندارد و به طور کامل به بافت زیر پوست چسبیده است. اما پوست ماهی کهنه خشک است.

 

فلس ها

در ماهی تازه فلس ها براق است. اتصال آن ها به بدن بسیار محکم است و به هیچ وجه به دست نمی چسبد اما در ماهی کهنه و فلس ها کدر بوده و اتصال آن ها به بدن ماهی بسیار سخت است. همچنین در اثر دست زدن به آسانی کنده می شوند.

باله ها 

ماهی تازه و سالم باله های طبیعی دارد و شعاع های آن از هم باز است اما ماهی گندیده بال های خشک و افتاده دارد همچنین بال ها به رنگ تیره و سربی هستند.

 

 چشم ها

ماهی تازه و سالم چشم های درخشان شفاف روشن و برجسته‌ای دارد و تمام حلقه چشم را پر میکندو مردمک چشم آن سیاه و عریض بوده و عنبیه زرد طلایی دارد. اما ماهی کهنه و فاسد در ابتدای گندیدگی چشم ها کم کم فرو رفته و حدقه چشم بیرون می‌زند. مردمک آن هم غیر مشخص است و تمام قسمت کره چشم یک رنگ می شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۸
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی