زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

ترفند هایی برای پاک کردن انواع لکه فرش

شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۳۲ ب.ظ

هیچ قانون خاصی برای برطرف کردن لکه های فرش وجود ندارد و در برخی مواقع بعضی از روش ها واقعا اوضاع را بدتر می کنند. لکه ها بر اساس نوع و نقاط مختلف واکنش های متفاوتی نشان می دهند. پس در ابتدا لازم است نوع لکه را شناسایی کنید و راه حل های مناسب برای برطرف کردن آن را بدانید.

لکه های طبیعی 

لکه های طبیعی مانند گیلاس و توت ها، شیر و یا غذای طبیعی که بر اساس آب هستند به راحتی قابل پاک شدن هستند. برای برطرف کردن آن ها میتوانید از آب و مقدار کمی مواد شوینده مایع و یا سرکه سفید استفاده کنید.

 

لکه های آب

لکه های آب روی فرش یکی از شایع ترین نوع لکه ها هستند. چراکه اکثر مردم فکر می کنند آب نمی تواند لکه ای روی فرش ایجاد کند. برای از بین بردن آن می توان مانند روش قبل از آب و مقداری مواد شوینده استفاده کرد.

 

لکه جوهر معمولی

لکه جوهر از بد ترین نوع لکه ها است که که ماست یکی از بهترین مواد برای برطرف کردن آن است. به این صورت که روی لکه جوهر مقداری ماست بریزید و آن را پخش کنید. بعد از این که کاملا با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. بهتر است این روش را چندبار تکرار کنید تا جوهر به طور کامل جذب ماست شود.

 

لکه لاک

اگر لکه لاک روی فرش ایجاد شد، در اولین اقدام لازم است با یک پارچه لاک روی فرش را خشک کنید. فقط توجه داشته باشید به هیچ عنوان نباید لکه را به صورت افقی پاک کنید باید پارچه را به شکل عمودی روی لکه قرار دهید تا به قسمت های دیگر منتقل نشود. سپس می توانید از استون، لاک پاک کن و یا آب اکسیژنه برای پاک کردن آن استفاده کنید. اگر فرش رنگ روشن دارید بهتر است از استون استفاده نکنید. همچنین قبل از استفاده از آب اکسیژنه از ثبات رنگ فرش مطمئن شوید.

 

لکه های سنگین

برخی از لکه ها تیره هستند و پاک کردن آن ها نیز بسیار دشوار است. این لکه ها معمولا لکه هایی مانند خون و یا قهوه و چایی هستند. موثر ترین روش برای پاک کردن آن ها ترکیب آب و نوشابه است.

 

لکه های چربی

برای تمیز کردن لکه های چربی روی فرش لازم است پارچه ای کهنه را روی روی لکه قرار داده و سپس روی آن اتو بکشید. اما باید دقت کنید در دمای متوسط باشد. گرما باعث می شود چربی به پارچه منتقل شده و بعدا با یک شست و شوی عادی کاملا از روی فرش پاک شود.  

لکه های آدامس و موم

ترفند پاک کردن لکه های آدامس و موم نقطه مقابل پاک کردن لکه های چربی است. در این مواقع تکه یخی را در پارچه ای بپیچید و روی لکه قرار دهید. بعد از گذشت مدتی با یک چاقو و یا قاشق آدامس و یا موم را به آرامی از روی فرش جدا کنید.

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۳
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی