زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

5 روش ارزان و خانگی درمان درد سیاتیک

شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳ ق.ظ

بیماری سیاتیک به دلیل تحت فشار قرار گرفتن عصب اتفاق می افتد و درد آن ممکن است برای چند روز ادامه داشته باشد. سیاتیک بسیار آزار دهنده است و معمولا پشت ران ها و از طریق پا ها این درد احساس می شود.

علاوه بر راه حل های پزشکی می توانید برای کاهش درد از روش های ساده و کار آمد خانگی استفاده کنید تا درد خود را کاهش دهید.

1.استفاده از زردچوبه

زرد چوبه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی یکی از داروهای طبیعی موثر برای سیاتیک است. روش مصرف آن نیز بسیار ساده است. می توانید یک قاشق چای خوری زردچوبه را به 1 فنجان شیر اضافه کنید و یا از چوب دارچین در شیر استفاده کنید. روش دیگر استفاده از مکمل های 250 تا 500 گرمی زردچوبه است که بهتر است برای استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

توجه: زردچوبه برای افرادی که دارای خون رقیق هستند و یا از داروهای دیابتی استفاده می کنند و یا سنگ کیسه صفرا دارند مناسب نیست.

2. استفاده مناسب از کمپرس داغ و سرد

 کمپرس های داغ به عنوان یک شل کننده برای عضلات و ماهیچه ها می توانند منجر به تسکین درد سیاتیک شوند. علاوه برآن کمپرس های سرد نیز برای کاهش تورم اعصاب و بی حسی مناسب است. تعویض بین کمپرس های داغ و سرد یک راه حل مناسب برای کاهش درد سیاتیک است.

 یک حوله را در آب داغ خیسانده و به مدت 20 دقیقه در ناحیه مورد نظر قرار دهید. سپس حوله دیگری را که در آب سرد قرار داده اید در محل مورد نظر به مدت 20 دقیقه بگذارید و این روند را به مدت یک ساعت انجام دهید.

3. کمپرس سیب زمینی

سیب زمینی نیز یکی از مواد طبیعی با خواص ضد التهابی است کمپرس سیب زمینی گرک می تواند برای کاهش درد و التهاب ناشی از سیاتیک بسیار مفید باشد.

سیب زمینی را بپزید و آن را به شکل پوره در آورده و لای دستمال بپیچانید. سپس آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. وقتی سرد شد آن را روی کتری گرم کنید و یا کمپرس دیگری آماده کنید.

4.ماساژ درمانی 

درد سیاتیک به ویژه اگر به دلیل اسپاسم عضلانی باشد می تواند به وسیله ماساژ درمانی بهبود یابد. ماساژ درمانی می تواند سبب کاهش تنش شود و به افزایش گردش خون کمک می کند.

3 قاشق غذا خوری پودر جوز هندی را به 1 فنجان روغن کنجد اضافه کنید و به کمک این محلول محل مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید.

5. کمپرس زنجبیل و روغن کنجد

زنجبیل یکی از گیاهانی است که برای مقابله با التهاب بسیار پر استفاده است. کنجد نیز بسیار آبرسان، ضد درد و آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. ترکیب این دو گزینه برای درمان درد سیاتیک و التهاب آن بسیار مفید است.

روغن کنجد را در مایکروویو یا به روش بن ماری گرم کنید. زنجبیل خورد کرده را به آن اضافه کرده و حوله را درون این ترکیب قرار داده و به مدت 20 دقیقه در محل مورد نظر بگذارید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۵
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی