زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

5 ماده غذایی مقوی برای درمان پوکی استخوان

چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۶ ق.ظ

پوکی استخوان بیماریست که با افزایش سن بیشتر شاهد آن هستیم. یکی از مشکلات این بیماری درمان سخت آن است. اگرچه با غذاهایی که کلسیم بالایی دارند  تراکم استخوان به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند. بیمارانی که پوکی استخوان دارند بهتر است به این دسته از مواد غذایی توجه بیشتری بکند.

 

1. سبزیجات برگ تیره

 خیلی از افراد تنها  لبنیات را دارای کلسیم می دانند در صورتی که می‌توانیم همان میزان کلسیم را  از طریق بسیاری از سبزیجات جذب کنیم. سبزیجات تیره مانند کلم بروکلی، کلم چینی و شلغم کلسیم بسیار بالایی دارند. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین K هستند که خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

 

2. سیب زمینی

 کمتر کسی سیب زمینی را به عنوان ماده ای سرشار از کلسیم و ویتامین D می‌شناسد. اما سیب زمینی برای سلامتی استخوان‌ها بسیار حیاتی است چرا که منبع منیزیم و پتاسیم است. هم سیب زمینی شیرین و هم سفید منبع غنی از منیزیم و پتاسیم هستند. فقط بهتر است که آنها را به صورت پخته شده و یا جوشانده شده استفاده کنید.

 

3. مرکبات

 مرکبات  منبع عالی از ویتامین C هستند. ممکن است بدانید که ویتامین C نقش بسیار مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان ایفا می‌کند به خاطر این که ویتامین C برای توسعه کلاژن که بخش فیبری استخوان و غضروف است ضروری است.

 

4. ماهی 

  بسیاری از انواع ماهی های چرب حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند که به بدن شما کمک می کنند. همچنین ماهی شامل اسیدهای چرب امگا ۳ است. ماهی قزل آلا به طور خاص منبع عالی پتاسیم و کلسیم است که در درمان پوکی استخوان موثر است.

 

5. بادام 

بادام از جمله مواد غذایی است که میزان زیادی کلسیم و پتاسیم دارد و قرار دادن آن در رژیم غذایی هم بسیار آسان است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۵
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی