زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

5 ترفند برای رهایی از بوی بد کفش

يكشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۲۱ ب.ظ

بوی بد کفش از جمله مواردی است که علاوه بر ناراحتی فرد باعث آزار اطرافیان او هم می شود. این مشکلی است که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما دلیل ایجاد این بوی آزار دهنده چیست؟ باکتری ها دلیل اصلی بوی بد کفش ها هستند. به محض این که وارد کفش می شوند به پاها چسبیده و باعث تولید بوی آزاردهنده می شوند. همچنین تعریق پا از عوامل دیگری است که باعث رشد و تکثیر باکتری ها و در نتیجه تولید بوی نامطبوع می شود. اما چطور می توانیم با این بوی آزاردهنده مقابله کنیم؟ در ادامه روش هایی را توضیح خواهیم داد که با به کارگیری آن ها به راحتی می توانید برای همیشه از بوی پاها خلاص شوید.

 

1. جوش شیرین

یکی از بهترین موادی که بوی بد کفش را از بین می برد جوش شیرین است. بهترین روش این است که شب تا صبح یعنی زمانی که از کفش استفاده نمی کنید، مقداری جوش شیرین در آن ریخته و تا صبح به حال خود رها کنید. صبح کفش را پاک کرده و بپوشید. 

2. اسانس ها

در حال حاضر اسانس های مختلفی از قبیل اکالیپتوس،گل میخک و یا برگ چای موجود است که به راحتی می توانید از سوپرمارکت ها و یا عطاری ها تهیه کنید. یکی از این اسانس ها را در کفش قرار داده و کاغذی را روی آن بگذارید. کفش را تا صبح به همین حال بگذارید تا بوی بد آن کاملا برطرف شود. این روند را چند بار تکرار کنید.

 

3. الکل

الکل و باکتری دشمن یکدیگر هستند. بنابراین می توانید از این ماده هم برای برطرف کردن بوی بد کفش و هم از بین بردن باکتری ها استفاده کنید. برای استفاده از این روش بهتر است ظرفی را از الکل پر کنید و درون کفش قرار دهید تا الکل آن آرام آرام بپرد و بوی محیط را برطرف کند. سعی کنید این روش را چند شب انجام دهید تا باکتری ها به مرور از بین بروند.

4. چای سیاه کیسه ای

چای سیاه به طور کلی دارای ماده ای به نام تانین است که نقش به سزایی در از بین بردن باکتری ها دارد. چای کیسه ای را در آب در حال جوش قرار داده و بعد از چند دقیقه کیسه چای را از ظرف خارج کنید و مایع آن را بعد از خنک شدن درون کفش قرار دهید. بهتر است ظرف را حداقل به مدت 1 ساعت درون کفش قرار دهید تا بوی کفش به طور کامل برطرف شود.

 

5. پودر بچه

پودر بچه در موارد مختلفی کاربرد دارد که یکی از آن ها برطرف کردن بوی کفش است. قبل از این که کفش هایتان را بپوشید مقداری از پودر بچه روی پایتان بریزید. اگر پاهایتان زیاد عرق می کند گه گاهی آن از کفش درآورده و دوباره روی آن پودر بچه بریزید. بدین ترتیب پاهایتان بوی بد نخواهد گرفت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۴
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی