زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

زندگی آفتابی | ترفند هایی برای بهتر زندگی کردن و بهتر دیده شدن

در این وبلاگ ترفندها و تکنیک هایی را ارئئه می دهیم تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنیم

مجموعه ترفندهای خانه داری، رفتاری و اجتماعی که همه در کنار هم خانواده ای ایده آل و در نهایت جامعه ای پیشرفته و به دور از فساد و تباهی را برای یک ملت به ارمغان می آورد. چگونه زندگی کنیم و چگونه زندگانی کنیم

پیوندهای روزانه

6 ضرر عمده تند غذا خوردن

شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ

تند غذا خوردن یکی از عادت های غذایی رایج غلط و آسیب زننده در بین مردم است. این عادت بد منجر به ایجاد بیماری های مختلفی در بدن افراد می شود. خوب جویده نشدن غذا باعث ایجاد فشار به دستگاه گوارش انسان می شود. در اینجا 6 ضرر عمده آن را برایتان آماده کرده ایم:

1.چاقی

 افرادی که تند غذا می خورند به دلیل اینکه غذا سریع خورده می شود و پیغام سیری دیر به مغزشان می رسد، 5 مرتبه بیشتر از سایر افراد دچار بیماری هایی مثل چاقی خصوصا در ناحیه شکم می شوند.

2. دیابت

باعث افزایش نوسان های گلوکز قند خون و در نتیجه مقاومت به انسولین و ابتلا به بیماری دیابت می شود.

3. ریفلاکس معده

غذایی که خوب جویده نشده باشد، و حجم بالایی در معده داشته باشد، می تواند منجر به ریفلاکس معده شود. ریفلاکس معده نشانه هایی مثل سوزش معده، حالت تهوع، درد شکمی و ... دارد.

4.نفخ

در هنگام تند غذا خوردن، به دلیل اینکه تند تند لقمه ها را در  دهان می گذارید، با هر لقمه هوا نیز وارد معده می شود که این هوای اضافی وارد شده در معده ایجاد گاز کرده و در نهایت سبب نفخ می شود.

5. اسید معده بیشتر

وقتی غذا تند خورده شود، سبب تحریک معده برای تولید بیشتر اسید می شود، زیرا قطعات غذا غالبا در هنگام تند خوردن به دلیل خوب جویده نشدن بزرگ تر هستند.

6. افزایش زمان هضم غذا

در زمانی که غذا تند خورده شود، هضم اولیه غذا توسط آنزیم ها به خوبی انجام نمی شود و در نتیجه زمان هضم غذا افزایش می یابد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۵
nazila rostami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی